Ha pycckom
Täna on Sinu asukoht kodulehel » Avaleht » Soovin rohkem teada » Koraan » PÜHA KORAAN » Ät-Tiin – Viigimari  

95. SUURA – ÄT-TIIN – VIIGIMARI (8 äjät)

 

 

Jumala, kõige Armulisema, Halastavama nimel.

bismilläähi r-ramääni r-raiim.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

1

Viigimarja 1 ja oliivi 2 nimel

wa t-tiini wa-z-zäituun.

وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ

2

ja Siinai mäe 3 nimel

wa -uuri siiniin.

وَطُورِ سِينِينَ

3

ja selle kindla linna4 nimel, 5

wa häää l-bälädi l-ämiin.

وَهَذَا الْبَلَدِ اﻷمِينِ

4

Me lõime inimese parimal kujul,

laqad alaqnää l-insäänä fii äsäni taqwiim.

لَقَدْ خَلَقْنَا اﻹنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ

5

seejärel tegime temast madalamast madalama 6 7,

ummä rädädnäähu äsfälä sääfiliin.

ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ

6

välja arvatud nendest, kes uskusid ja tegid häid tegusid- neile on lõputu tasu.

illä älläiina ämänuu wa ‛amiluu ṣ-ṣaaliääti fälähum äžrun ġäiru mämnuun.

إِلاَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ

7

Mis paneb sind siis salgama Viimset Kohtupäeva?

fämää jukäḏḏibukä bä‛du bi-d-diin.

فَمَا يُكَذِّبُكَ بَعْدُ بِالدِّينِ

8

Kas Jumal ei ole õiglaseim kohtumõistjate seas?

ä läisä llahu bi-äkämi l-ääkimiin.

أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ

 

1 Ibn Abbas (ﷲ عنه رضي ) on edastanud, et viigimarja all on mõeldud Noa palvekoda, mille ta ehitas Al-Judi mäele. Mujahid ütles: „See on seesama viigimari, mis sinulgi.“ (At-Tabari 24:502)

2 Kab Al-Ahbar, Qatadah (ﷲ عنه رضي ), Ibn Zayd (ﷲ عنه رضي ) ja teised on öelnud: „Selle all on mõeldud Jeruusalema mošeed.“ Mujahid ja Ikrimah (ﷲ عنه رضي ) on öelnud: „See on sama oliiv, millest (õli) pressitakse.“ (At-Tabari 24:501)

3 Kab Al-Ahbar ja mitmed teised on öelnud: „See on mägi, millel Jumal Moosesega kõneles.“ (At-Tabari 24:503)

4 Ibn Abbas (ﷲ عنه رضي ), Mujahid, Ikrimah (ﷲ عنه رضي ), Al-Hasan (ﷲ عنه رضي ), Ibrahim An-Nakhai, Ibn Zayd (ﷲ عنه رضي ) ja Kab Al-Ahbar on kõik edastanud, et siin on mõeldud Mekat. (At-Tabari 24:505, 506)

5 Osad islami õpetlased on arvamusel, et tegemist on kolme erineva kohaga, kuhu Jumal on erinevatel aegadel Oma seaduse suurtele sõnumitoojatele saatnud. Viigimarja ja oliivi kohaks on Jeruusalem, kuhu Jumal saatis Jeesuse (عليه السلام ). Teiseks kohaks on Siinai mägi, kus Jumal rääkis Moosesega
(عليه السلام). Kolmandaks kohaks on Meka, kuhu Jumal saatis Muhammedi (صلى اﷲ عليه وسلم ). Samad õpetlased on ka öelnud, et nendest kohtadest on juba juttu Tooras: „Jehoova tuli Siinailt (st rääkis seal Moosesega (عليه السلام )) ja tõusis neile Seirist (mis on mägi Jeruusalemas, kuhu saadeti Jeesus
(عليه السلام))
; ta paistis Paarani mägedelt (st Meka mägedelt, kust on pärit Muhammed
(
صلى اﷲ عليه وسلم )) ...”(5Mo.33:2) Nende kohtade nimel on Jumal vandunud nende tähtsuse ja mitte kronoloogilises järjekorras. (Tafsir Ibn Kathir, suura 95)

6 Mujahid, Abu Al-Aliyah, Al-Hasan (ﷲ عنه رضي ), Ibn Zayd (ﷲ عنه رضي ) ja teised on öelnud, et see tähendab, et peale parima kuju järgi loomist ning kõige vajaliku andmist saadab Jumal inimese Põrgusse, juhul kui too Talle ei kuuletu. (At-Tabari 24:110, 509)

7 Ibn Abbas (ﷲ عنه رضي ) ja Ikrimah (ﷲ عنه رضي ) on öelnud, et see tähendab raukvana iga. (At-Tabari 24:508)

Kuula audiot siit - Kuula audiot